Rozwiązania i Komponenty dla AutomatykiSolutions and Components for Automation

Toyota rozpoczyna produkcję silników do napędów hybrydowych w nowoczesnej fabryce z automatycznym transportem wewnętrznym

W nowoczesnej fabryce Toyoty w Jelczu-Laskowicach rozpoczęła się produkcja najnowszej generacji silników benzynowych o pojemności 2,0 l. Do transportu wewnętrznego zastosowane są roboty mobilne MOBOT.

Toyota rozpoczyna produkcję silników do napędów hybrydowych w nowoczesnej fabryce z automatycznym transportem wewnętrznym

Fabryka Toyoty w Jelczu-Laskowicach rozpoczyna produkcję najnowszej generacji silników benzynowych o pojemności 2,0 l, zaprojektowanych w ramach globalnej platformy Toyoty TNGA (Toyota New Global Architecture).

Nowoczesny dwulitrowy, czterocylindrowy silnik TNGA o pojemności 2,0 l współpracować może z elektryczną przekładnią hybrydową w napędach hybrydowych lub stanowić samodzielną jednostkę w napędach konwencjonalnych. Montowany będzie w napędzie hybrydowym Corolli Hatchback i TS Kombi, a także w konwencjonalnym napędzie Toyoty RAV4.

Od strony produkcyjnej TNGA oznacza projektowanie zautomatyzowanych linii produkcyjnych charakteryzujących się automatycznym transportem detalu obrabianego w procesie. A co za tym idzie wyższą wydajnością, modułową konstrukcją linii umożliwiającą produkowanie różnych typów podzespołów lub napędów na jednej linii produkcyjnej oraz lepszą ergonomią pracy i mniejszą uciążliwością dla środowiska.

W ramach inwestycji wynoszącej łącznie 770 milionów złotych dla obu silników TNGA zainstalowano 540 nowych maszyn i urządzeń, w tym obrabiarki sterowane numerycznie, roboty oraz wózki samojezdne.

Roboty mobilne MOBOT AGV to rozwiązanie zgodne ze standardami Przemysłu 4.0 o wysokiej dostępności i możliwości sprawnej kontroli i łatwego sterowania, a także zapewniające wysoką skuteczność i bezpieczeństwo, które automatyzuje transport i logistykę wewnętrzną.

Zapotrzebowanie na niskoemisyjną technologię Toyoty na Starym Kontynencie rośnie bardzo szybko. Obecnie już co drugi samochód Toyoty w Europie (52%) i co trzeci w Polsce (35%) sprzedawany jest w wersji hybrydowej. W ślad za tym zlokalizowane w Polsce projekty rozwijają się bardzo szybko i w krótkim okresie uruchamiana jest druga i trzecia zmiana produkcyjna.

Niskoemisyjna technologia hybrydowa Toyoty

Samochody hybrydowe korzystają z dwóch źródeł energii – benzynowego i elektrycznego. W czasie hamowania energia kinetyczna samochodu hybrydowego jest odzyskiwana i zamieniana na energię elektryczną, dzięki czemu pojazd zużywa mniej paliwa. Toyota uważa technologię hybrydową za ważny krok na drodze do pełnej elektromobilności. Technologia ta zapewnia klientom najlepsze obecnie dostępne na rynku ekologiczne, a zarazem ekonomiczne i wygodne w użytkowaniu rozwiązanie, a miastom gotowe narzędzie do walki ze smogiem.

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP)

TMMP posiada dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Fabryka w Wałbrzychu produkuje elektryczne przekładnie do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych współpracujących z silnikiem 1,8 l, 1-litrowe silniki benzynowe oraz manualne i półautomatyczne skrzynie biegów. Jej obecne roczne możliwości produkcyjne sięgają 175 tysięcy elektrycznych przekładni do napędów hybrydowych, 258 tysięcy silników i 633 tysięcy skrzyń biegów.

Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l. Po uruchomieniu linii produkcyjnych nowych silników o pojemności 2,0 l i 1,5 l zaprojektowanych w technologii TNGA, zdolności produkcyjne fabryki wyniosą 309 tysięcy jednostek napędowych rocznie.

Fabryki TMMP zaopatrują montownie samochodów Toyoty oraz Grupy PSA i firmy Lotus, prowadzone przez spółki europejskie: w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Rosji oraz poza Europą: w Republice Południowej Afryki i Japonii.

 

Źródło: http://wyborcza.pl/7,155287,25150937,toyota-tchnela-nowe-zycie-w-jelczu.html

Źródło: https://www.toyotanews.eu/pl/fabryki-toyoty-w-polsce/1382-toyota-rozpoczyna-produkcje-silnikow-do-napedow-hybrydowych

źródło: http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,36743,25151957,toyota-w-polsce-rosnie-jak-na-drozdzach-oto-kolejna-z-czterech.html

 


Powyższy opis nie może być wykorzystywany we fragmentach lub całości bez wiedzy i zgody firmy P.P.H. WObit E.J. Ober s.c.
Zapraszamy do kontaktu z naszym działem marketingu:
tel. 61 22 27 410 e-mail: wobit@wobit.com.pl

×

Przeczytaj także

MOBOT® AGV FlatRunner HT automatyzuje transport wewnętrzny w procesie produkcji nowego kanału wentylacyjnego
MOBOT® AGV FlatRunner HT automatyzuje transport wewnętrzny w procesie produkcji nowego kanału wentylacyjnego

Zastąpienie konwencjonalnego transportu - wózków widłowych (niebezpieczne, uszkodzenia produktów) i rolotoków (kosztowne, trudne w rekonfiguracji) w produkcji nowego kanału wentylacyjnego SQUOVAL®.

Zobacz więcej »
Czujniki triangulacyjne Micro-Epsilon w Laboratorium Inżynierii Wiatrowej Politechniki Krakowskiej
Czujniki triangulacyjne Micro-Epsilon w Laboratorium Inżynierii Wiatrowej Politechniki Krakowskiej

Nowoczesne Laboratorium Inżynierii Wiatrowej Politechniki Krakowskiej korzysta z systemu pomiarowego WObit, którego częścią są precyzyjne czujniki triangulacyjne Micro-Epsilon.

Zobacz więcej »