Rozwiązania i Komponenty dla AutomatykiSolutions and Components for Automation

Polskie roboty mobilne transportują przekładnie hybrydowe w polskiej fabryce Toyoty

Firma Toyota uruchomiła produkcję przekładni do napędu hybrydowego 4. generacji w fabryce TMMP w Wałbrzychu. W transporcie wewnętrznym zastosowane są roboty mobilne MOBOT® AGV firmy WObit.

20.11.2018

Polskie roboty mobilne transportują przekładnie hybrydowe w polskiej fabryce Toyoty

Firma Toyota uruchomiła produkcję przekładni do napędu hybrydowego 4. generacji w fabryce Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu. TMMP jest pierwszym zakładem poza Azją, w którym produkowane są komponenty do układów hybrydowych. W transporcie wewnętrznym zastosowane są roboty mobilne MOBOT® AGV firmy WObit.

Fabryka Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu uruchomiła nową linię produkcyjną przekładni do napędu hybrydowego 4. generacji. Przekładnie będą montowane w nowej Corolli Hybrid i Toyocie C-HR Hybrid w Europie. Jest to pierwszy etap kilkuletniego programu wprowadzania zaawansowanej technologii hybrydowej i architektury TNGA (Toyota New Global Architecture) do polskich fabryk.

Kluczowa rola technologii hybrydowej w strategii zelektryfikowanych napędów Toyoty

TMMP jest pierwszą fabryką Toyoty spoza Azji i drugą zlokalizowaną poza Japonią, której powierzono produkcję zaawansowanych technologicznie przekładni hybrydowych – flagowej technologii Toyoty. Przekładnia ta jest kluczowym elementem napędu hybrydowego Toyoty, który koordynuje współdziałanie motoru elektrycznego i silnika spalinowego.

Podstawową strategią Toyoty jest produkowanie blisko miejsca sprzedaży, jeśli tylko spełnione są warunki konkurencyjności. Dwa lata temu obie fabryki Toyoty w Polsce, w Wałbrzychu i w Jelczu-Laskowicach, połączyły się w jedno przedsiębiorstwo, aby wzmocnić możliwości produkcyjne i jeszcze bardziej zwiększyć konkurencyjność TMMP.

W zautomatyzowanym procesie produkcyjnym wykorzystane są najnowocześniejsze technologie, takie jak samojezdne wózki transportowe MOBOT® AGV, produkowane przez polska firmę WObit. Roboty mobilne MOBOT® AGV służą  do automatyzacji i optymalizacji procesów produkcyjnych w obszarze intralogistyki.

Uruchomienie linii produkcyjnej nowej przekładni do napędu hybrydowego wiązało się z inwestycją 288 milionów zł. Po wdrożeniu tego oraz kolejnych, zaplanowanych na najbliższe lata projektów całkowity poziom inwestycji w polskie fabryki Toyoty wyniesie ponad 4,5 miliarda zł. Inwestycja ta pozwoli także stworzyć nowe miejsca pracy. Do roku 2020 poziom zatrudnienia w zakładach TMMP wzrośnie o prawie 600 osób do łącznej liczby ponad 2500 pracowników. Obecnie trwają intensywne działania rekrutacyjne do obu fabryk Toyoty w Polsce: w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach.

Toyota liderem elektromobilności w Polsce

Nowa inwestycja to ważny wkład w rozwój programu elektromobilności w Polsce. Produkowana w Wałbrzychu przekładnia jest kluczowym elementem nowoczesnych napędów hybrydowych, które zapewniają autom Toyoty pokonywanie ponad 50% dystansu w mieście wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego (dane na podstawie niezależnych badań przeprowadzonych m.in. przez Uniwersytet Rzymski oraz Politechnikę Krakowską).

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP)

TMMP posiada dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Fabryka w Wałbrzychu produkuje obok nowych przekładni do napędów hybrydowych także 1-litrowe silniki benzynowe oraz manualne i półautomatyczne skrzynie biegów. Jej roczne możliwości produkcyjne sięgają 371 tysięcy silników i 720 tysięcy skrzyń biegów do samochodów z napędem konwencjonalnym, zaś nowa linia produkcyjna może wytwarzać 180 tysięcy przekładni w ciągu roku.

Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l, a także silniki Diesla o pojemnościach 1,4 l oraz 2,2 l. Jego roczne zdolności produkcyjne wynoszą 180 tys. jednostek napędowych. Po uruchomieniu linii produkcyjnych nowych silników 2,0 l i 1,5 l zaprojektowanych w technologii TNGA, możliwości fabryki wzrosną do 309 tysięcy jednostek.

Fabryki TMMP zaopatrują montownie samochodów Toyoty zlokalizowane w Europie: Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Rosji oraz poza Europą: w Republice Południowej Afryki i Japonii.

 

Źródło: www.toyotanews.eu

×

Przeczytaj także

Nowy enkoder magnetyczny do przemysłu kolejowego
Nowy enkoder magnetyczny do przemysłu kolejowego

W ofercie WObit dostępny jest nowy enkoder magnetyczny ME 52 RR firmy Dunkermotoren, który spełnia wymagania przemysłu kolejowego zgodnie z normą EN 50155.

Zobacz więcej »
Klasa sama w sobie: kontroler konfokalny do przemysłowych zastosowań seryjnych
Klasa sama w sobie: kontroler konfokalny do przemysłowych zastosowań seryjnych

Konfokalny system pomiarowy confocalDT IFD2411 łączy w sobie najmniejszą konstrukcję i najwyższą wydajność ze zintegrowanym przemysłowym Ethernetem.

Zobacz więcej »