Rozwiązania i Komponenty dla AutomatykiSolutions and Components for Automation

Systemy Tekscan w Symulatorium Dostępności Akademii Kształtowania Przestrzeni Dostępnej

Nowoczesne Symulatorium Dostępności korzysta z zaawansowanych systemów do pomiaru rozkładu sił i nacisku Tekscan w projektowaniu uniwersalnemu.

Systemy Tekscan w Symulatorium Dostępności Akademii Kształtowania Przestrzeni Dostępnej

O Symulatorium Dostępności

Symulatorium Dostępności funkcjonuje w ramach Akademii Kształtowania Przestrzeni Dostępnej na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie.

Do najważniejszych zadań Symulatorium należy rozwój dydaktyki i badań naukowych w zakresie projektowania uniwersalnego, organizacja i prowadzenie szkoleń świadomościowych dla nauczycieli akademickich z zakresu niepełnosprawności oraz elementów projektowania uniwersalnego, prowadzenie zajęć laboratoryjnych.

Symulatorium organizuje spotkania, szkolenia i warsztaty, współpracuje z Biurem Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością, koordynuje zmiany w programach kształcenia związanych z problematyką projektowania uniwersalnego.

Cel

Celem wyposażenia Symulatorium Dostępności w systemy do pomiaru rozkładu sił i nacisku było rozszerzenie możliwości badawczych i pomiarowych, zwłaszcza w zakresie badań nad ergonomią chwytu i siedzenia.

Zastosowane rozwiązanie

1. System do pomiaru rozkładu sił i nacisku GRIP. System Grip mierzy i przetwarza nacisk wywierany dynamicznie lub statycznie, na chwytanych obiektach. System dostarcza szczegółowych informacji na temat profilu ciśnienia, powstających sił i graficznie wyświetla analizę ilościową różnych aplikacji związanych z chwytem.

Bez znaczenia, czy system Grip jest stosowany do poprawy ergonomii uchwytu, czy też analizy ludzkiego uścisku, stanowi on idealne narzędzie do pomiaru nacisku oraz siły.

System GRIP do pomiaru rozkładu sił i nacisku chwytuGRIP - system do pomiaru ergonomii chwytu

2. BPMS mierzy rozkład nacisku wywieranego przez ludzkie ciało względem takich powierzchni, jak siedzenia, materace, obicia i oparcia. System BPMS składa się z oprogramowania, sprzętu oraz czujników (mat) w postaci cienkiego filmu. Przestrzenna rozdzielczość maty to 1 sensel/cm2, a ilość senseli na macie wynosi 2016.

Ultra cienka maty umożliwia zastosowanie jej bez wywierania wpływu na mierzoną powierzchnię i zmiany jej charakterystyki. Kombinacja tych czynników umożliwia precyzyjny pomiar danej lokalizacji oraz wyznaczenie różnicy pomiędzy największym naciskiem a pozostałą częścią rozkładu.

BPMS - system do pomiaru rozkładu sił i nacisku wywieranego na siedzenieBPMS - system do pomiaru rozkładu sił i nacisku wywieranego na siedzenie

Wdrożenie i efekty

Po dostarczeniu systemu eksperci WObit przeprowadzili trzydniowe szkolenie dla pracowników Akademii Kształtowania Przestrzeni Dostępnej. Przekazali specjalistyczną wiedzę związaną z użytkowaniem systemu do pomiaru rozkładu sił i nacisku, zaprezentowali również szerokie możliwości zastosowań obu systemów.  

Mamy nadzieję, że już wkrótce studenci Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie będą mogli osobiście przetestować działanie urządzeń.

Wpis będzie aktualizowany o efekty przeprowadzonych badań przez Symulatorium Dostępności.

 

Źródło zdjęć: WObit oraz www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=819675781996724&id=642558223041815 


Powyższy opis nie może być wykorzystywany we fragmentach lub całości bez wiedzy i zgody firmy P.P.H. WObit E.J. Ober s.c.
Zapraszamy do kontaktu z naszym działem marketingu:
tel. 61 22 27 410 e-mail: wobit@wobit.com.pl

×

Przeczytaj także

Platforma mobilna MW Art w Teatrze Polskim im. Arnolda Szyfmana w Warszawie
Platforma mobilna MW Art w Teatrze Polskim im. Arnolda Szyfmana w Warszawie

Do realizacji ruchu nie mogła być wykorzystana scena obrotowa już istniejąca w teatrze, gdyż potrzebna była możliwość swobodnego ruchu w różnych obszarach sceny.

Zobacz więcej »
MOBOT® AGV FlatRunner HT automatyzuje transport wewnętrzny w procesie produkcji nowego kanału wentylacyjnego
MOBOT® AGV FlatRunner HT automatyzuje transport wewnętrzny w procesie produkcji nowego kanału wentylacyjnego

Zastąpienie konwencjonalnego transportu - wózków widłowych (niebezpieczne, uszkodzenia produktów) i rolotoków (kosztowne, trudne w rekonfiguracji) w produkcji nowego kanału wentylacyjnego SQUOVAL®.

Zobacz więcej »